top of page

FAQ

Is de bus geldig gekeurd en verzekerd?

Het verhuren van de bus gebeurt door ons 100% legaal. De bus heeft een vergunning voor bezoldigd ceremonievervoer en draagt de bijhorende TL nummerplaten en de chauffeurs van de bus beschikken over een geldige bestuurderspas. De bus is tevens correct verzekerd. U hoeft zich dus helemaal geen zorgen te maken tijdens uw rit in onze splitbus. Een eventuele controle door de politie is dan ook geen enkel probleem daar de bus voldoet aan de strengere voorwaarden dan wanneer de bus als oldtimer zou ingeschreven en verzekerd zijn. Tevens ondergaat de bus 2x per jaar een grondige keuring door de mensen van SBAT.

Wat als de splitbus in panne valt?

De splitbus is meer dan 50 jaar oud. Ondanks dat we er voor zorgen dat de bus zich steeds in topconditie bevindt, kan het toch zijn dat er een defect optreedt waardoor er een oponthoud is of erger nog, de bus niet meer verder kan rijden.

De bus heeft een bijstandspakket bij de VAB waardoor hij 24/7 verzekerd is bij autopech of een auto-ongeval.

Wanneer het zo is dat de bus niet meer verder kan, zullen we onze verantwoordelijkheid nemen en zal de huurprijs geheel of gedeeltelijk worden teruggestort.

Verzorgen jullie ook de ceremonie?

Neen, de chauffeur staat enkel in voor het vervoer en volgt de richtlijnen van de huurder op.

De chauffeur zal wel helpen waar nodig, maar als u echt alles volgens een bepaald protocol wenst te laten doorgaan, raden we u aan een ceremoniemeester in te huren.

Kunnen wij een optie nemen op de splitbus?

Ja, dat kan. De datum wordt dan voor u vrijgehouden. We vragen ons wel op de hoogte te brengen in het geval dat u afziet van het huren van de bus. Als een derde persoon dezelfde datum als u wenst te reserveren, dan zal u worden gecontacteerd om te vragen of u de optie definitief wil maken of niet.

Kunnen wij de splitbus extra versieren?

Ja, dat is geen enkel probleem. Wij kunnen voor u witte linten aan de bus aanbrengen als u dat wenst. U mag zelf gelijk welke versiering aan de bus aanbrengen zolang deze versiering de bus niet beschadigt.

Wat is er nu juist in de prijs inbegrepen?

De huurprijs is altijd een all-in prijs wat betekent dat er voor u geen extra kosten meer zijn voor extra kilometers, benzine, uren van de chauffeur, … Al deze zaken zijn reeds inbegrepen in de huurprijs.

De huurprijs die u betaalt is afhankelijk van een aantal factoren zoals hoelang u de bus wenst te huren, de afstand tot de eerste locatie en het aantal kilometers die er

gedurende de dag moeten worden afgelegd.

In de prijs is steeds inbegrepen:

- B.T.W.
- Aantal afgesproken kilometers
- Uren en diensten van de chauffeur
- Verzekering (geen omnium)
- Versiering (lintjes) aan de bus (indien gewenst)

Mag ik de splitbus zelf besturen?

Neen, dat mag u niet. De splitbus wordt steeds verhuurd met chauffeur.

Kan de splitbus op voorhand worden bezichtigd?

Ja, u kan steeds langskomen bij ons in Melle om de splitbus te bezichtigen en de nodige vragen te stellen, ook als u nog niet heeft beslist of u de splitbus wenst te huren of niet.

U kan daarvoor telefonisch een afspraak maken door te bellen naar Sabine Beké op het nummer 0475/86.22.07 of naar Jo De Mey op het nummer 0485/75.78.48

Wanneer is de reservatie van de splitbus definitief?

Wanneer u definitief heeft beslist om de splitbus te reserveren zal een huurcontract worden opgesteld. Wanneer u het contract hebt ondertekend en u 50% van de totale huurprijs hebt betaald, is de reservatie definitief.

50% van de huurprijs moet minstens 1 maand voor de huurdatum worden betaald.
Als dat niet gebeurt, dan vervalt de reservatie.

bottom of page